nieuws

Kristalprijs voor Philips en Plus

PLUS en Philips zijn de winnaars van de Kristalprijs 2018. De maatschappelijke jaarverslagen van deze organisaties blinken uit op het gebied van ketentransparantie. De Kristalprijs is een gezamenlijk initiatief van het ministerie van Economische Zaken en Klimaat (EZK) en de Koninklijke Nederlandse Beroepsorganisatie van Accountants (NBA) en wordt uitgereikt de organisatie met het meest inspirerende voorbeeld van transparante  MVO-verslaglegging. 

De jury constateert binnen de vier voorgedragen nominaties een duidelijke tweedeling: enerzijds twee multinationals (Philips en Unilever), anderzijds twee verrassende organisaties, die zich meer op één of enkele nationale markt(en) richten (PLUS en Zeeman). Vanwege de onvergelijkbaarheid besloot de jury dit jaar 2 Kristalprijzen uit te reiken

David Pappie, directeur Topsectoren en Industriebeleid bij het Ministerie van Economische Zaken & Klimaat, lanceerde de geactualiseerde criteria van de Transparantiebenchmark . De nieuwe criteria bieden een houvast voor de inrichting van een geïntegreerde verslaggeving van maatschappelijk verantwoord ondernemen van het jaarverslag 2018 en resulteren in de winnaar van de Kristalprijs 2019.

De Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO.nl) is verantwoordelijk voor de uitvoering van de Kristalprijs. Eerdere winnaars zijn Royal BAM, Alliander, AkzoNobel, NS, Philips, DSM en KPN. Meer informatie over de Kristalprijs en de criteria voor de Transparantiebenchmark 2019 vindt u op www.transparantiebenchmark.nl.

Delen

Reageer

*

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *