Leeuwendaal

Engagement is de motor van performance

Blije en tevreden medewerkers staan niet garant voor het optimaal presteren van de organisatie. Er is geen rechtstreekse relatie. Die relatie is er wel tussen engagement en presteren. Engagement vertalen we in het Nederlands als verbondenheid. Organisaties waar het engagement van medewerkers hoog is, zijn significant succesvoller.

Winst
Er valt enorme winst te behalen voor organisaties die inzetten op het versterken van engagement. Want mensen hebben wel degelijk die behoefte om zich verbonden te voelen, om geïnspireerd te raken. Een extra impuls kan de prestaties aanzienlijk verbeteren.

Medewerkers als stakeholders
Het versterken van engagement vraagt erom dat we medewerkers behandelen als de stakeholders van hun eigen toekomst en die van hun organisatie. Engagement begint bij het concretiseren van verwachte prestaties. En zoveel mogelijk mensen zoveel mogelijk datgene laten doen waar ze goed in zijn en waar ze energie van krijgen.

 Hulpmiddelen
Om engagement te versterken, moeten we ervoor zorgen dat medewerkers over alle hulpmiddelen beschikken die ze nodig hebben om hun werk goed te kunnen doen. Ieders mening serieus nemen, continue (talent)ontwikkeling stimuleren en goede collegiale relaties bevorderen zijn essentieel.

Beter scoren
Dit levert heel veel op. Dat blijkt uit een nieuwe studie van Gallup naar de relatie tussen engagement en performance-indicatoren zoals winstgevendheid, productiviteit, personeelsbehoud en klanttevredenheid. Engaged organisaties scoren aanmerkelijk beter, ongeacht de branche of sector, de organisatie-omvang, de nationaliteit of economische omstandigheden.

Lees meer over dit onderzoek op de website van Leeuwendaal.

Delen

Reageer

*

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *