alle artikelen van Vattenfall

Vattenfall pleit voor inkomenssteun

Het prijsplafond voor energie helpt om betalingsachterstanden tegen te gaan. Maar Martin Neef, Manager Tijdig Betalen bij energiebedrijf Vattenfall, maakt zich grote zorgen over de situatie van zeker tienduizend klanten. Inkomenssteun vanuit de overheid blijft volgens hem voorlopig nog nodig.

Vattenfall heeft in Nederland zo’n twee miljoen klanten. ‘Toen de coronapandemie begon, maakten we ons ook zorgen om het oplopen van betalingsachterstanden, maar dat viel uiteindelijk nog wel mee,’ vertelt Neef. ‘Mede door de lockdowns hebben mensen minder geld aan andere dingen uitgegeven, waardoor ze hun energierekening konden betalen. Maar nu zijn de energieprijzen historisch hoog en ook de inflatie loopt op. Daardoor zien we de achterstanden bij klanten snel toenemen, met tientallen procenten. Tienduizenden klanten van ons hebben problemen.’

Delen

Reageer

*

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *