WhatsApp als dienstverleningskanaal blijft mogelijk voor gemeenten

Onlangs berichtte Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG) dat het met ingang van 7 december 2019 niet meer mogelijk zou zijn voor gemeenten om WhatsApp als dienstverleningskanaal te gebruiken zonder zakelijk account. Het gaat hierbij om het gebruik van WhatsApp als dienstverleningskanaal voor klantcontact.

Afgelopen donderdag heeft VNG haar leden geïnformeerd dat zij alsnog gebruik kunnen blijven maken Whatsapp, maar in een andere vorm. Dat meldt Gemeente.nu. De applicatie WhatsApp Business is en blijft sowieso te gebruiken voor gemeentelijke dienstverlening. Weliswaar in de vorm van een eenvoudige app, zonder integratie met de eigen communicatiesystemen. ‘De leveranciers geven aan dat deze variant van WhatsApp zakelijk wel mag worden gebruikt door gemeenten. Op dit moment zijn er gemeenten die hebben aangegeven hier gebruik van te gaan maken,’ aldus de VNG. Op termijn zal inbedding in de systemen van de gemeente ook weer tot de mogelijkheden behoren.

Delen

Reageer

*

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *